11. 10. 2007

Vízum


Každý kdo chce v ČR získat vízum pro pobyt v USA, musí osobně absolovovat pohovor na ambasádě USA v Praze. Ssebou musí přinést všechny potřebné dokumenty a pokusit se přesvědčit jednu z velvyslankyň o různých faktech. Např., že má dostatečné finance, že je dostatečně vázaný zde v ČR, že není kriminální živel, člen teroristické organizace, či že nechce do USA emigrovat. Tento pohovor jsem na základě slušné hromady papírů úspěšně absolovoval. Velikost hromady potřebných papírů je různá, podle několika různých věcí...např.: o jaký typ víza žádáte, na jak dlouho, zda jste zde student/zaměstnanec, zda budete studentem v USA, zda jste muž/žena či podle Vašeho stáří. V současné chvíli tedy čekám, zda mi opravdu do 5 dnů dojde pas s USA vízem. Když jsem jel vlakem z Pardubic na pohovor, tak se v kupé rychlíku začalo kouřit z podsedačky. Jasně viditelný dým. Asi se kouřilo i v jiných kupé, protože lidé docela slušně vybíhali na chodbičku a to co předváděli už nemělo příliš daleko k panice. Seděl jsem na sedačce, snažil se to moc nedýchat a sřídavě pozoroval dým a reklamní leták ČD, který hlásal: Cestujte pohodlně a bezpečně vlaky českých drah. Po chvíli jsem raději šel do jiného vagónu. Pochopitelně důsledkem nastalého problému a následného stání vlak nabral ještě větší zpoždění. To vše za příplatek pro vlak EC!

Žádné komentáře: