5. 11. 2007

Skola


Chteli jste vedet neco o skole - tak se pokusim to trochu popsat. Ono ani tak neni moc co popisovat. Baracek s asi 10ti tridami. Jak vypada trida se muzete kouknout na picassawebu. Veskole jsou urovne anglictiny 1-9. Pricemz startuji na urovni 1 a to ma byt zacatecnik, jez je schopny zakladni komunikace a dorozumneni. Uroven 2 je, ze uz je schopen i trochu lamane o necem hovorit...atd. Minuly tyden jsem odstartil na urovni 1. Dnes jsem postoupil do urovne 3. Zadnej zazrak, ale v cechach mi to uceni nejak casove porad nevychazelo, tak jsem tam kde sem. Snad se casem vymakam. Skola probiha formou nenesilne vyuky. Kdyz nam davaji nejaky test, tak jen tak nenapadne, aby nas to moc nestresovalo. Jink rano zacne tim, ze se ucitel pokusi z nas vydolovat, co jsme delali predchozi zbytek dne, co nas zaujalo a tak. Behem komunikace kazdeho opravuje, pomaha, vysvetluje, maluje a pise na tabuli. Porad se samozrejme obevuje spousta slovicek, kterym nerozumime. Ucitele jsou opravdovi mistri v tom, jak vysvetlit nebo namalovat nejake slovicko - co znamena. Skola zacina v 9h. Okolo 11h je pauza. Po pauze mame jineho ucitele. Dodneska nevim, kdy vyuka konci, protoze ten cas nejak neresim, jak ho tady mam mraky, ale je to neco pred trinactou hodinou. Ve skole jsou krom me 3 cesi. Dva manzele a jeden single. S tim jednim jsme se hned prvni den domluvili, ze spolu nebudeme mluvit cesky. Ten druhy s manzelkou spolu samo cesky mluvi, ale to je jechich vec. Ja se s nima vicemene mijim. A snazim se cestinu minimalizovat, protoze mi staci jedno slovo cesky a hned je to pro me pak tezsi. Ve skole rikali, ze to tak ma hodne lidi. Ono staci, ze ti skopcaci co jsou ve skole porad sprechtej. Blby je, ze jim toho nemecky rozumim vic nez anglicky. Ale snad se to casem obrati. Vyhoda je v tom, ze kdyz nevim nejaky slovicko, tak ho muzu rict nemecky a oni me ho hodi do anglictiny. Ve skole jsou evrpopani - Svycarsko, Italie, Nemecko, Francie, Holandsko, Belgie. Z Asie jen Japonsko a jizni amerika - Venezuela, Peru, Brazilia.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Čus no pěkně vám tam dávají zabrat.Ale to je dobře jen se pěkně vzdělávej.Člověče jak tak koukám na to osazenstvo,tak jsi tam asi nejmladší ne??Ale aspoň je vidět,že nikdy není pozdě s něčím začít.Tak díky za informace a drž se zvíře:)Čau Ondra

Anonymní řekl(a)...

Cece Ondro, ja nemam tvuj email, tam mi prosim napis na ten muj: vodrazka.pavel a server seznam. Cely to tu nechci vypisovat kvuli spamum. Zabrat nam tam ani moc nedavaji, je to asi tou formou, o kterou se pokousel Jan Amos Komensky. Jsem vekove tak zhruba v prostred. Jsou tam i mladsi, i starsi. Tak zatim! P.

Martin řekl(a)...

Tak to seš na tom Pájo s časem podobně jak já :), ... to seš teda docela dobrej a rychlej, po tejdnu už na 3 úrovni, se od tebe budem ještě všichni učit až se vrátíš :))).

Anonymní řekl(a)...

Čus brudr,
tak to vypadá že se tam máš celkem fajn,ježdění na skůtru a v Chryslerech... Podle toho co píšeš tak je škola fakt dobrá,osobní přístup je základ.Kde že to máš ty fotky? Napiš mi to třeba na mail. Odjezd do Iránu je furt nejistej,buď o víkendu, nebo těsně po víkendu.Až tam budu, tak se možná nějakej čas nebudu ozývat,jestli to tam bude s internetem jako minule.
Měj se,čus..........Radek

Martin řekl(a)...

Tak jeden je v USA a druhej letí do Iránu ... to tam jedeš střílet komunisty nebo za red cross? Né dělám si prdel. Jo hele Pájo jsem Ti zapomněl říct, že se mi opět dneska zdálo, že jsme byli já, Leni, ty a Ondra v Thailandu, pro změnu nás tam všechny vyhodili z nějakýho baru pro nepřiměřený chování, jinak byli thajci celkem milí :)))

Pavel řekl(a)...

Jo ta skola se mi zatim fakt zamlouva. Az me prekvapuje, ze si ucitele pamatujou skoro vsechny lidi jmenem. Asi to maji za ukol. ja si nemapatuju ani ty ucitele. :)

Fotky jsou na odkazu, ktery je ppravo v blogu: Fotoalbum picasaweb